בעידן הדיגיטלי, ידע הוא כוח – ויש הרבה ממנו. מדיה חברתית היא קבוצת המיקוד הגדולה בעולם כיום, וצרכנים משתפים את דעתם יותר ויותר לציבור כל הזמן. האתגר עבור מותגים הוא קודם כל איך לגשת או לאסוף נתונים אלה, ובנוסף והחשוב יותר איך למנף אתו. משווקים יכולים למיין ביעילות מידע, וזאת על מנת להפוך את המידע לשפע של ידע. תובנות צרכניות והזדמנויות חדשות נמצאות שם וצריך למנף אותם להחלטות שיווקיות שבעזרתם בונים קשרים טובים יותר עם הלקוחות.

מה זה אומר להיות מונחה נתונים?

להיות מונחה נתונים,פירושו שמותג חייב תמיד לחפש להבין את ההתנהגויות של הצרכנים שלו, בדיקת הלכי רוח והמניעים לפעולה בכל נקודות המגע. משווקים היום יכולים לזהות היכן נמצא קהל היעד שלהם והוא בעיקר עסוק בשיחות ברשת, מקום המהווה נקודת מפגש. מה שנותר לנו כמשווקים, זה להקשיב להם וליצור אינטראקציה איתם במקומות שהם קוראים לו בית.

התוצאה יכולה לנוע בין אופטימיזציה של קמפיין תקשורתי המבוסס על תובנות שלוקטו מניתוחים מתקדמים של מידע הזורם ברשת ועד להכרה של שיח של חתך דמוגרפי שלא נוצל עד כה ומדבר על המותג שלך. תובנה מונחה נתונים גם יכולה לספק את הניצוץ ההתחלתי ליצירת גישה חדשנית המסוגלת למנף את העסק שלנו למחוזות עסקיים גדולים יותר.

מדוע זה משנה?

מידע חדש שנוצר בכל יום עולה בכמותו על כל המידע שנוצר בעבר מתולדות האנושות עד שנת 2000. עובדה זו מהווה מכרה לתובנות של התנהגות צרכנית שהיה קשה לגייס בעבר וכיום נמצאות בקצה האצבעות שלנו, משווקים חכמים מתאימים את שיטות המחקר שלהם כדי לנצל המידע לידע.

צרכנים היום מצפים ליותר מרכישת מותגים איכותיים או קבלת שירות מעולה. הם מצפים לחוויה. הדרך הטובה ביותר כדי לספק את ביקוש זה, הוא באמצעות תקשורת איכותית בצורה משמעותית, לרתום נתונים כדי להבין את המסע לצרכן וכיצד המותג וקידומו יכול להשתלב.

שלושה מפתחות כדי להיות מונעים על נתונים.

1. היום הרשת מהווה את קבוצת המיקוד הגדולה בעולם, האזנה למדיה היא חובה, אך האתגר המורכב הוא לגלות את המידע ודרכו למצוא תובנות תמציתיות על מנת לייצר אסטרטגיה שיווקית, ידע. השידוך בין נתונים כמותיים עם ניתוח אנושי – אשר מספק עדשה אסטרטגית למידע – הוא המצב האידיאלי. הניתוח עשוי להתבטא כמגמה של ניתוח מידע מצטבר ברשת לגבי המותג המקודם או האזנה טקטית לשיחות ברשת החברתית סביב נושאי שיחה מרכזיים. תהיינה הגישות אשר תהיינה, הקשבה חברתית היא חלק חיוני לבריאות הדיגיטלית של כל מותג.

2. לאמץ גישת ניסוי ולמידה – כלים חדשים נוצרים כל הזמן. פלטפורמות חדשות צצות מידי יום אנו נמצאים בעידן של שיווק דיגיאלי רב ערוצי המאפשר למותגים פוטנציאליים להכיר את קהל היעד שלהם טוב יותר, באופן מאוד יעיל וחסכוני.

בין אם מדובר בבדיקת שיטת מחקר חדשה או התחקות אחר ראיונות רחוב המוצגים בyoutube. אנו המשווקים רוצים לדעת מה יש שם בחוץ. אנו אמורים להחזיק תקציב חדשנות קטן לבדיקת מתודולוגיות מחקר חדשות, דבר שעשוי לשמור את תוכניות מחקר עדכניות ורלוונטיות ולקדם את המותג שלנו לעבר ראש החבורה.

3. לפתח כרטיס מידע לבריאות דיגיטלית. הכוונה היא להקמת מסגרת להערכת הנתונים ומעקב אחר מדדים מרכזיים לאורך הזמן כדי להבטיח יכולת של הפיכת המידע שאנחנו אוספים למידע שימושי. כרטיס מדדי בריאות דיגיטלי מאפשר להבין מדדים באינטרנט בהשוואה לתוכניות מסורתיות אחרות המנוהלות ברשת,וזאת נעשה על ידי יצירת הגדרות נפוצות שניתן להחילן על מדיה בתשלום, מדיה בבעלות או מדיה נצרכת. אני ממליץ לעשות זאת באמצעות תוכנת CRM בה אני מנהל את הפעולות הנעשות והשינויים שהתפתחו.