להיות רלוונטי דורש תפיסה  ממולחת של מה שקורה מחוץ לקירות המותג שלנו -וגם מחוץ לקהילות שלנו . מותגים יכולים לשלב מגמות תרבותיות חדשות הנרקמות יחד עם מגמת השיווק, באמצעותם ניתן למצוא מכנים משותפים עם הקהל שלהם ולספק הבנה משותפת שדרכו ניתן לייצר מסגרת שידוך הולמת לשני הצדדים.

מה זה אומר להיות רלוונטי ?

להיות רלוונטי הוא ההבדל בין להיות מי ששומעים אותו וזוכרים אותו לבין מי ששוכחים אותו ומבטלים את קיומו. רלוונטיות הוא המסנן האוטומטי שבאמצעותו כל אדם מקבל הודעה. בין אם זה הודעה ומסר הרלבנטיים מבחינה  תרבותית , רלוונטי בסיטואציה מצבית , רלוונטיות רגשית או רלוונטיות מעשית, מסר חייב להיות  נוכח ומשמעותי למי שמקבל במידה ולמי שמוסר אותה יש כוונה להישאר נוכח בתוך מבול של תקשורת מתמדת בעולם הרב ערוצי.

 

ניתן למצוא רלוונטיות ברמות שונות: להיות אמצעי רלוונטי, להיות מודע וקשוב להלכי רוח ולאקלים התרבותי הנוכחי באופן שמחדד נקודתית את צרכיו של הצרכן ותשוקותיו ומידת העניין שלו במותג שלנו.

 

למה זה משנה?

אנשים היום דורשים יותר מהמותגים .בעידן של   multi channel marketing צרכנים נחשפים למידע הגדול באופן אקספוננציאלי הרבה יותר מאלו שהיו לפניהם. בהתאם לכך, צרכנים דיגיטליים הן במודע ובתת מודע בוחרים את השיחות בו הם ייטלו חלק. הבחירה באילו שיחות ייקחו חלק מונעות מהתקשורת הרלוונטיות ביותר עבורם ושיחות אלה יעלו למיקוד המקסימלי של השיח החברתי.

 

האתגר להיות רלוונטי בסביבה הדיגיטלית של היום מבוסס במידה רבה בידיעה כיצד לנווט את הזרמים של השיח. נושאים מסוימים, מגמות ושיחות נתונים לשינויים של השיח החברתי וזרמיו. מותג שהוא מיומן ומסוגל להתמיד בחתירה יציבה נגד בזרמים משתנים אלה יכול להתמיד בהמשך וייצר שיח ואינטראקציה ברוכה עם הצרכנים שלו.

 

להלן שלושה מפתחות כדי להיות רלוונטי

1 . לשים אצבע על הדופק הדיגיטלי והתרבותי. משווקים מוצלחים היום הם סוכני תרבות- אובססיביים אחר ניתוח של  התנהגות צרכנית והבנה כיצד העולם הדיגיטלי מעצב את התרבות בכל יום מחדש. יש ללמוד איך מותגים אחרים שומרים על רלוונטיות באמצעות הקשבה חברתית המיועדת לזהות במהירות תבניות, התנהגויות והזדמנויות חדשות.

2 . למצא את הנקודה המשותפת ולנצל אותה. ולא רק לקפוץ לתוך הקלחת של מגמה חולפת, יש לשקול תחילה כיצד המותג שלנו יכול לספק ערך מוסף – אולי בצורה של מידע או בידור. הוספת שכבה של ערך לשיחה -ולשים באמצעותה את החותמת שלנו על הדיאלוג – מתדולוגיה זו מהווה נדבך קריטי כדי להישאר רלוונטי.

3 . להיכנס לשיח ברגע הנכון . תזמון הוא הכול. אם אנחנו קופצים  על המגמה מוקדם מדי , אנחנו עלולים להתנתק מצרכנים רבים אשר לא גילו את זה עדיין. עם זאת, אם אנחנו נכנסים מאוחר מדי למשחק אנחנו מסתכנים בלהיחשב מיושן ואיטי למגמה העתידית.

לעומת זאת, נמצא כי מוטב לצאת בזמן כאשר כולם עדיין מחייכים. ולא לרכב על הגל יותר מדי זמן . חשוב שנזכור, כי תוחלת החיים של שיחות דיגיטליות הן קצרות.