הכלי המרכזי שיאפשר לנו שלהיות עקביים לאורך זמן הוא המטרה. באמצעותו ניתן ליצור מטבע לשון מותגי שיישארבתודעתו של קהל הצרכנים שלנו ולעודד אותו לפעולה. משווקים יכולים ברצונות של הקהל שלהם להגיב בהתאם לצרכים ולערכים באופן שיספר נכון את המותג שלנו ומשקף נכונה את מטרות האסטרטגיה.

מה זה אומר להיות עקבי?

להיות עקביים מכיל שתי הגדרות קריטיות , אבל כמעט סותרות:

  • יש סט של ערכי ליבה חזקים שממנו אנחנו לא חורגים.
  • להיות תמיד בכוננות להתאים להסתגל למציאות חדשה.

להיות עקבי כמותג פירושו שיש מסנן חזק ליצירתיות ואסטרטגיה , אך אף יותר מכך , זה אומר ערנות מתמדת כמו יצירת רעיונות שיווק חדשים. לא מספיק לחשוב רק במונחים של השקות וקמפיינים, אלא להידמות יותר לגוף גדול בעל קרסי פיתיונות רבים המופץ ב שיווק דיגיטלי רב ערוצי ומייצר עניין ותקשרות עם הצרכן לאורך זמן. מותגים צריכים להיצמד ולהידמות לאפיון מותגי הליבה שלהם , בנוסף לכך, הם חייבים להיות תמיד בכוננות על – 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. חוץ משבתות וחגים כמובן :)

למה זה משנה?

בקמפיינים למותגים הגדולים של העבר, השקת המותג היה אירוע שניתן להסתפק בו בנוסף לתכנון המסע הפרסומי הנכון. אך כיום, בעולם של שיווק דיגיטלי רב ערוצי, עריכה ואופטימיזציה מתמדת הוא הנתיב הראוי כדי להגיע לתוצאות רווחיות מתמשכות.

מציאות השיווק החדשה של היום מחייבת אותנו ללמוד מכל אחד. אנו המשווקים צריכים לקחת את החזון ואת קנה מידה המתמיד של הגישות "המסורתיות" יחד עם אופטימיזציה ומדדים של קמפיין דיגיטלי כדי לבנות מודל חדש הראוי להצלחה מתמדת.

להלן שלושה מפתחות להצלחה, על מנת להיות עקביים.

1 . לעקוב אחר כוכב צפון שלנו כמנטור קבוע. עלינו להקים את ערכי הליבה שאנו מייצגים ומאמינים בהם. זה לא אמור להיות תכונה של מוצר, אלא ערך מנחה שיכול להיות כוכב הצפון הקבוע שלנו הסובב את שיווק המותג. כלי זה יאפשר לנו לחתור ולהיות ממוקדים במרכז השיח.

2 . להקשיב היטב . ברגע שמצאנו את המיקוד שלנו , עלינו לעצור ולהקשיב לכל מה שקורה סביבנו . לשמוע מהם התגובות , שיחות ובעיות אנושיות העשויות להיות רלוונטיים לצרכי הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. זה אולי נראה פשטני , אך עלינו להקשיב לתחרות מולנו גם כן. זה יאפשר לשמור על רעננות ובידול של המותג מול האחרים.

3 . להכין תכנית , אך במקביל מקום לאלתור. אנו אמורים לחנך את הארגון שלנו מחדש וזה כולל גם את עובדי התמיכה וזאת עלמנת ליישם דרכי עבודה חדשים. כללים מסורתיים, וכללים בירוקרטיים המתבצעים בחברה חלקם עשויים לעקב את התקדמות הארגון. לכן, עלינו לשקול תמיד שיפור של תהליכים כדי להכניס גמישות יתר וחדשנות בתהליכים שנחשבו מסורתיים בעבר.