בסקר שנערך לאחרונה בבריטניה וכלל כ2000 משתתפים, נמצא כי 75% מהם סבורים כי השימוש בריבוי ערוצים לקניות (שיווק רב ערוצי) מהווה נדבך חשוב בחוויית הקניה שלהם.

במסגרת הסקר השיבו כ-70% מהנשאלים שחווית הקניות שלהם שופרה, כאשר נלוותה להם האופציה לבחור באיזה ערוץ או דרך יממשו את קנייתם. הצפי של עורכים הסקר הוא כי בתוך חמש שנים תגבר המודעות לצריכה רב ערוצית והיא תהווה כ-44% מן הקניות, מול כ15% בלבד מן הקונים כיום המעדיפים קניה בממד רב ערוצי.

תפקיד החנות הפיזית הממוקמת ברחוב כלשהוא ובנויה מלבנים ובטון עשויה להשתנות. הצרכן הנוכחי והעתידי, עשוי לבקר בחנות פיזית על מנת להתרשם מן המוצר אותו הוא רוצה לרכוש, ולאחר מכן לחפש את המוצר המבוקש ברחבי הרשת בערוצי קניות מיועדים, כדי לקבל הצעת מחיר טובה יותר. כאן נכנס הקמעונאי שתפקידו בעתיד לשפר ולמקסם את חווית החנויות ברשת, כדי להבטיח כי בסוף תהליך, יוכל הקונה לבצע רכישה בטוחה במסגרת הערוץ המועדף עליו, ולאפשר לו חווית קניה פשוטה וחסכונית.

נתון נוסף מן המחקר עלה כאשר 13% מן המשיבים ענו כי מבחינתם היה זה חיוני להשתמש בחוויית הקניה הרב ערוצית, ואילו לעומתם כ22% המוגדרים כהססנים, דיווחו כי אין חשיבות מרובה לקניה רב ערוצית.

למרות נתונים אלו, עדיין נותרו כ-72% ממשתתפי הסקר אשר דיווחו כי הם רוצים לקבל אפשרויות רבות לקניה, לבחור בעצמם בבוא העת,  באיזו דרך יבצעו מחקר מקדים בטרם קנית סחורה או קבלת שרות.כלומר הם מצפים כי הקמעונאי ישווק את מוצריו באמצעות שיווק דיגיטלי רב ערוצי

הדרך היחידה להבין התנהגות צרכנים זו, היא לאסוף מידע על כל קניה של צרכן ברשת, ולנתח מידע זה, כדי לקבל מבט כוללני הוליסטי, על הלקוח וצרכיו. בצורה זו ניתן לפתח לאחר מכן אסטרטגיה למכירה יעילה יותר ללקוח פוטנציאלי זה בעתיד.