גוגל ממשיכה בשינויים במסגרת הכנסת אלגוריתם יונק הדבש למנוע החיפוש, והפעם חל שינוי בהצגת דירוגי המודעות בתוצאות דף החיפוש בגוגל.

בעבר נקבעו דירוגי המודעות על ידי שני פקטורים: איכות ציון ומחיר מקסימלי לקליק, כעת משולב פרמטר שלישי והוא גורם ההשפעה הצפויה משלוחות המודעה והפורמט שלה.

בהתאם לכל שינוי משמעותי שמבצעת גוגל, הצפי ממשווקים ומפרסמים ממהלך זה הוא לתנודות עזות במחירי עלות לקליק. לא ברור עדיין אם תנודות אלה צפויות להיות שליליות או חיוביות. על כל פנים, לא צפויים תנודות דרמטיות בשל שינוי זה, יתכן בשל העובדה הפרוזאית שמשווקים משתמשים כבר בהרחבות ושלוחות של המודעות המתפרסמות על ידיהם.

השינוי המדובר יתבצע כך:

בהינתן שתי מודעות בעלות איכות זהה ומחיר לקליק זהה, היתרון של אחת מהן על רעותה יתבטא בטיב השלוחות שלה לאתרים אחרים, דבר שיתבטא בדירוג גבוה יותר בעמוד תוצאות החיפוש.

לגבי משווקים, שיקול הדעת הבא בקידום אתריהם יחייב התחשבות במיקום המודעה על ידי שיפור ציון איכות והעלאת רף ההצעה שלהם, או שילוב של שתי הפעולות יחדיו כדי לקבל יתרון יחסי בדירוג.

בעקבות השינוי , מפרסמים יאלצו להבטיח את הניצול המקסימלי של הרחבות המודעות שלהם, וגוגל תאלץ להחליט איזה שילוב אופטימלי של הרחבות ושיעור קליקים גבוה בעקבותיו היא תשרת לצרכי הלקוח-מפרסם.

מפרסמים עשויים כעת לצפות לירידה בעלות לקליק, וזאת בשל הכנסת הרחבות ותבניות תוכן רלוונטיות יותר. גוגל צפויה לראות ביצועים טובים יותר בשלב המכרז הפומבי,

ולעומתם עשויים מפרסמים לצפות עליה במחיר לקליק עקב שינוי במיקום מודעה, תופעה הנובעת מהשפעת הפורמט האיכותי יותר בקרב המודעה של המתחרה.

לעת עתה ,השינוי המיוחל יתבטא במסגרת google search, ולא במסגרת הרשת כולה (google search network).

בטרם הכנסת השינוי ידענו כי הרחבות נטו לשפר את שיעור הקליקים, אך הקשר בין ביצועים לעלות לקליק לא היה חריג. כיום, בעקבות השינוי הכנסת רחבות מקבל משמעות רחבה יותר בבחירת האסטרטגיה הנכונה לביצוע SEM.

הצעד הבא המתבקש משינוי זה הוא תשומת לב מורחבת מצד משווקים לבעיות הנוצרות בעקבות הרחבות מודעות הפרסום, כדי לשמור על יציבות במידת האפשר של עלות לקליק במסגרת ניהול קמפיין פרסום. יש להניח בטווח הארוך, כי הצורך ביישום מורחב של הרחבות ופורמטים בגוגל, יגבר במסגרת ניהול חשבון הקמפיין.