Google now משדרגת את שירותיה למציאת חנויות פיזיות בקרבת מקום

בעלי עסקים עדיין אינם מסוגלים לקרוא את מחשבות לקוחותיהם, אך עתה באמצעות השיפור באפליקצית גוגל עכשיו הם מתקרבים יותר מתמיד ליכולת זו.גוגל עכשיו תתריע מיידית כאשר אנשים נמצאים בקרבת עסק או חנות אשר חיפשו את שירותיו בחיפוש האחרון שלהם.

הושקה בשנת 2012 Google now היא טכנולוגיה סלולרית המתעדת מניסיונו האקטיבי וההיסטורי של האדם ומספקת לו מידע מועיל וחיוני בעיתוי הנכון.

המגרעה היחידה בשימוש באפליקציה זו היא קבלת רשות מגוגל לעקוב אחר מיקומו המדויק של האדם הנושא את האפליקציה,וכמו כן ניטור המיילים שהוא שולח והיסטורית הגלישה שלו ברשת.

המשתמשים יכולים להגביל את יכולת גוגל למעקב מסוג זה על ידי הרשאת מגבלות מוסכמות למעקב,או לסרב להסכמה למתן רשות למעקב מסוג זה.

מה חדש ב Google now?

Google now תציע מוצרים בחנויות קרובות למיקום האדם לגבי מוצרים אשר נרשמו בחיפוש האחרון שלו ברשת.לדוגמא, אם לאחרונה הגולש חיפש "נעלי כדורגל של אדידס",גוגל תציע מאוחר יותר את מיקומם של חנויות ספורט הקרובות למיקום האדם, המציעות נעלי ספורט לכדורגל.

החדשות האחרונות מצד גוגל ששירותיה אלה יורחבו לשימוש גם באזורי ניו יורק ולוס אנג'לס.

השיפור החדש נועד להתריע על חנויות ומגוון פעילויותיהן וכמו כן להתריע על מוצר ספציפי לבקשת הגולש אשר חיפש אותו בעבר. החסרון היחיד היא שלא ניתן תמיד להבטיח שהמוצר המבוקש, יהא מצוי במלאי בעת מציאת החנות הרלוונטית.

יש לזכור, כי לא ברור עדיין כיצד גוגל מפיקה את המידע הנדרש מהמשווק או החנות לגבי המוצר ומידת הימצאותו בחנות, שכן גוגל אינה טוענת שהיא בעלת נגישות למלאי המוצרים הנמצאת בידי המשווק,יתכן וזהו האתגר העתידי של גוגל לספק גישה לתוכנת המלאי של כל חנות ומשווק ויתכן וישום זה נכנס לשימוש על ידי גרסאות בטא קדומות של מערכת Google now.

זה רק הגיוני לצפות כי בעתיד צפויה מערכת Google now להזין את נתוני מלאי המוצרים בחנויות באמצעות מערכת Google Shopping campaigns של גוגל.מערכת Google Shopping campaigns של גוגל מסוגלת כבר כעת לתמוך בסחר אלקטרוני ותוכל לשגר בעתיד התרעה על הימצאות מוצר מבוקש במלאי באמצעות Google now .

ההשלכות הצפויות על משווקים

Google now לא אומצה במימדים נרחבים עד כה. אך מצב זה עשוי להשתנות עם הכנסת הטכנולוגיה הלבישה לשימוש כגון Google glass ושעונים חכמים של מערכת Android.הצפי העתידי הוא שמכשירים מבוססי Android יתפסו את מירב נתח השוק, דבר העשוי להאיץ את הכנסת שירות Google now לשימוש המוני.

למרות שצפי זה נשמע ישומי בעתיד הרחוק ,להלן מספר המלצות למשווקים:

1. בעלי חנויות הנושאים מוצרים העשויים להימצא ברשימת גוגל, אמורים להכין את מלאי המוצרים שלהם כמו כן את מחירם לשימוש על ידי צד שלישי והוא לדוגמא גוגל.מתן אפשרות לגוגל לחדור לנתונים אלה עשוי לשפר את השימוש ב Google now לצרכי הלקוח, ומתן מידע מדויק על מחיר ומלאי והימצאות המוצר המיועד במיקום החנות הספציפי המחזיקה אותו.

2. מערכת קמפיין המכירות של גוגל עשויה להשתמש בעתיד באמצעות מערכת Google adwords, כדי לשווק פרסום מיידי לצרכנים הנמצאים בתנועה, ולכוון אותם למוצר הצריכה המיועד.

3. מכיוון שמחיר ומלאי עשוי להשתנות ברשת חנויות מחנות לחנות בהתאם למיקום החנות,השיפור המיועד בגוגל עשוי לסייע למשווקים להכין אסטרטגיית שיווק ומכירות המתאימה את מלאי המוצרים ומחירם בהתאם לביקוש והיצע במסגרת צרכי הלקוח הפוטנציאלי.

Google now לא יצאה בהצהרות פומביות עד כה בהקשר להצעות פרסום במסגרת הטכנולוגיה הסלולרית, אך עם הכנסת טכנולוגיה זו הדבר עשוי לסובב ראשים של משווקים רבים ולשנות את כללי המשחק.משווקים אלה עשויים לשאול כיצד עליהם למסור את המידע המדויק על הימצאות המוצר המבוקש,ובאיזה חנות וכיצד להביאו לאדם הנכון ובזמן הנכון? התשובה עשויה להיות במסגרת Google adwords, אך יש להמשיך לעקוב אחר פעילות גוגל בנושא, כדי להתעדכן במהלכים עתידיים שיחשפו בעתיד.